معرفی کتاب

کتابخانه عمومی آرا

معرفی کتاب

کتابخانه عمومی آرا

معرفی کتاب

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

برباد رفته داستانی است به قلم مارگارت میچل ، نویسندهٔ زن آمریکایی. او به‌خاطر نوشتن این رمان، برندهٔ جایزه ادبی پولیتزر شد.
بر باد رفته، با اظهار عشق اسکارلت اوهارا به اشلی ویلکز آغاز می‌شود. اشلی می‌خواهد با ملانی همیلتون، دخترخاله‌‌اش ازدواج کند. اسکارلت با شنیدن این خبر تصمیم می‌گیرد که عشقش را به اشلی ابراز کند. زیرا فکر می‌کند اشلی به این دلیل می‌خواهد با ملانی ازدواج کند که از ازدواج با او ناامید شده است. اشلی عشق اسکارلت را رد می‌کند. در این میان رت باتلر که جوانی ماجراجو و خوش‌قیافه‌ است به دلیل جسارتی که اسکارلت از خودش نشان داده است از او خوشش میاید. اسکارلت با چارلز که برادر ملانی است ازدواج می‌کند اما او را در یک اردوی جنگی از دست می‌دهد. اسکارلت به آتلانتا می‌رود تا نزد ملانی باشد و آنجا دوباره با رت باتلر که حالا حسابی ثروتمند شده است روبه‌رو می‌شود...
در سال 1939 فیلمی بر اساس این رمان و با همین نام به کارگردانی ویکتور فلمینگ و با بازی کلارک گیبل و ویوین لی ساخته شد. این فیلم دویست‌وسی‌وهشت دقیقه‌ای یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین فیلم‌های ساخت هالیوود و یکی از بهترین فیلم‌های اقتباسی تاریخ سینما می‌باشد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۳:۱۹
lib man

 

بلندی‌های بادگیر (Wuthering Heights) رمانی است نوشته امیلی برونته ، شاعر و نویسنده انگلیسی. این کتاب در فارسی با عنوان عشق هرگز نمی‌میرد نیز ترجمه شده‌است.
اصل انگلیسی این کتاب در سال ۱۸۴۷ منتشر شد. واژه Wuthering از کلمه‌ای اسکاتلندی گرفته شده است و به توفانی که اطراف خانه اصلی داستان وجود دارد اشاره می‌کند و نمادی از فضای پر سر و صدای داستان است.
کتاب بلندی‌های بادگیر تنها رمان امیلی برونته است که شهرتی جهانی یافته‌است. ویژگی متمایز کننده این رمان در زمان انتشارش لحن شاعرانه و دراماتیک بیان آن، عدم توضیح از نویسنده و ساختار غیر معمولش بود.
بر اساس این رمان چند اثر سینمایی نیز ساخته شده که مهمترین آن در سال 2009 به کارگردانی کوکی گیدرویچ با بازی تام هاردی می‌باشد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۳:۱۵
lib man

 

موش‌ها و آدم‌ها نوشته جان اشتاین‌بک و برنده جایزه نوبل ادبیات در هزارو نهصدوسی‌و هفت به چاپ رسیده است. این رمان کوتاه، سرگذشت غم انگیز دو کارگر مزرعه مهاجر می‌باشد که در رکود بزرگ اقتصادی آمریکا به دنبال کار به هر سمت و سویی روانه می‌شوند. جرج میلتون و لنی اسمال دو شخصیت اصلی موش‌ها و آدم‌ها هستند. دو انسان کاملا متفاوت که به دلیل تعهد اخلاقی و انسانی همواره همراه یکدیگر هستند. جان اشتاین‌بک به بهانه معرفی دو شخصیت اصلی داستانش، تصویری روشن از زندگی کارگران فصلی و مشکلات عدیده آن‌ها به خواننده ارائه می‌کند.

خواندن این رمان تقریبا کوتاه، بسیار ساده و جذاب است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۳:۱۲
lib man