معرفی کتاب

کتابخانه عمومی آرا

معرفی کتاب

کتابخانه عمومی آرا

معرفی کتاب

۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

کتاب «اولین تماس تلفنی از بهشت» نوشته میچ آلبوم نویسندهکم‌کار اما از نظر منتقدان، موفق است. مشهورترین کتاب او «سه‌شنبه‌ها با موری» نام دارد، که مدت‌ها در صدر کتاب‌های پرفروش قرار داشت. او در این کتاب، به سراغ بهشت و ارتباط آن با دنیای بازماندگان پرداخته است. داستان روایتگر که تلفن تعدادی از ساکنان شهری کوچک زنگ می‌خورد و آن سوی خط کسانی هستند که با صدای واقعی قبل از مرگشان اعلام می‌کنند که هم اینک در بهشت هستند.وقتی این اتفاق رخ می‌دهد رسانه‌های جدید به دنبال اصل ماجرا می‌گردند تا سرنخ‌هایی از آن را مخابره کنند. هرکس براساس باور و ایمانی که دارد یا ندارد به دنبال استنتاج است. آیا این موضوع یک معجزه است؟ آیا فریب و حقه‌ای در کار است؟ نکته اینجاست که به دنبال این تماس‌ها اتفاقات به ظاهر نامانوس دیگری نیز در حال رخ دادن است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۰۰ ، ۱۲:۰۱
lib man

سواد روایت نوشته‌ی اچ. پورتر ابوت، اثری خوش‌خوان و خردمندانه است با ساختاری منظم و سبک درخشان مباحثی در حوزه‌ی روایت ارائه می‌کند. این کتاب را می‌توان منبعی کامل و کاربردی برای پیدا کردن پاسخ‌های علمی و روشن به پرسش‌های زیربنایی و مهمی مانند روایت چیست؟ به چه کار می‌آید؟ چه طور به زندگی و متن‌هایی که می‌خوانیم شکل می‌دهد.
کتاب سواد روایت در 14 فصل نوشته شده است و در هر بخش نویسنده با وسواس و دقت فراوان روایت را در تمام جوانب زندگی روزمره‌ی ما بررسی می‌کند. از خود روایت و نقش آن در زندگی گرفته تا تعریف و مرزهای روایت در این کتاب به زیبایی توصیف می‌شود. همچنین مباحثی همچون قدرت بلاغی روایت، تفسیر روایت و روش‌های تفسیر روایت در کتاب آمده است که خواندن آن‌ها برای مخاطب مفید خواهد بود. پورتر ابوت همچنین در کتاب سواد روایت به خواننده سه روش تفسیر روایت را می‌آموزد و در ادامه اقتباس از یک رسانه به رسانه‌ی دیگر را توضیح می‌دهد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۰۰ ، ۱۱:۰۱
lib man

رمان رهش را از زبان زنی به نام لیا می‌خوانیم؛ مادری که برج‌ساز بوده و حالا از سبک معماری شهر بیزار است و با همسرش علا که در شهرداری کار می‌کند مدام در جنگ است. آن‌ها پسری به نام ایلیا دارند که از بیماری آسم رنج می‌برد. لیا شهر تهران را باعث و بانی بیماری پسرش می‌داند. آن‌ها در خانه‌ی پدری لیا زندگی می‌کنند، خانه‌ای در محله‌ی دارآباد که دست نخورده باقی مانده و همراه یک خانه‌ی دیگر تنها خانه‌های محله‌اند که شکل قدیمی خود را حفظ کرده‌اند.
اثر جذاب رضا امیرخانی رمانی در وصف این روز‌های تهران است، تهرانی که بیشتر خانه‌های قدیمی آن تبدیل به برج‌های سر به فلک کشیده شده و به قول لیا وقتی از بالا به شهر نگاه کنی برج‌هایی نصفه می‌بینی که معلوم نیست کجا به زمین رسیده‌اند. این کتاب به روند تغییر در پایتخت پرداخته است که یکی از مشکلات بزرگ آن آلودگی هوا و بروز بیماری‌های تنفسی در نسل جدید است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۰۰ ، ۰۹:۵۱
lib man

رمان عاشقانه جین ایر نوشته شارلوت برونته سال ۱۸۴۷ در انگلستان منتشر شد.
جین ایر در ۳ بخش و ۳۸ فصل نوشته شده است و داستان زندگی دختری به همین نام از کودکی تا بزرگسالی را روایت می‌کند. داستان از زبان شخصیت اصلی یعنی جین ایر نوشته شده است. او دختر فقیر و یتیمی است که شخصیتی بسیار شجاع دارد و در مقابل بسیاری از قید و بندهای جامعه زمان خودش می‌ایستد.
 بعضی از منتقدان معتقدند شارلوت برونته سختی‌های زندگی خود و خواهرانش در دوران کودکی را در شخصیت جین گنجانده است. رمان جین ایر به درونمایه‌های اخلاقی دین مسیح می‌پردازد.
اولین اثر سینمایی بر اساس جین ایر فیلم صامتی به همین نام بود که سال ۱۹۱۰ ساخته شد. از همان زمان تا کنون بیشتر از ۲۰ فیلم سینمایی بر اساس جین ایر ساخته شده است. آخرین اقتباس سینمایی جین ایر فیلمی به همین نام به کارگردانی «کری فوکوناگا» است که سال ۲۰۱۱ ساخته شد. همچنین مینی سریال جین ایر سال ۲۰۰۶ در انگلستان به کارگردانی سوزان وایت ساخته و در سال ۹۳ از شبکه‌ی ۴ سیما پخش شد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۰۰ ، ۰۸:۴۰
lib man